Bestyrelsen iAlbani Fonden
Fonden ledes af en bestyrelse på 6 – 8 medlemmer, heraf skal to medlemmer være medarbejder ved Royal Unibrew A/S´ produktionssted i Odense.
Fondsbestyrelsen vælger af sin midte en formand og en næstformand. Et af de medlemmer, der vælges til bestyrelsen skal være advokat.
Fondsbestyrelsen har antaget en direktør til at varetage den daglige administration af fonden.
![Freddy Larsen](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/freddy_larsen-400x400.jpg)
Freddy Larsen
Direktør
Daglig administrativ ledelse
![Iben Lindhardt](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/iben_lindhardt-400x400.jpg)
Iben Lindhardt
Advokat
Formand
![Kasper Ryttersgaard](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/kasper_ryttersgaard-400x400.jpg)
Kasper Ryttersgaard Jacobsen
Vice President & General Manager
Medarbejder
![Hemming Van](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/hemming_van-1-400x400.jpg)
Hemming Van
Direktør
Næstformand
![Erland Porsmose](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/erland_porsmose-400x400.jpg)
Erland Porsmose
Museumsdirektør
![John Sørensen](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/john_soerensen-400x400.jpg)
John Sørensen
Centerleder
![Stefan Andersen](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/stefan_birkebjerg-400x400.jpg)
Stefan Andersen
Stadsdirektør
![Claus Lumby](https://albanifonden.dk/wp-content/uploads/2021/02/claus_lumby-1-400x400.jpg)
Claus Wolff Lumby
Regionschef
Medarbejder
Bestyrelsens opgaver
Bestyrelsen forestår ledelsen af fondens anliggender og varetager den overordnede og strategiske ledelse af fonden. Bestyrelsen skal sikre, at de nødvendige forudsætninger for at varetage sine ledelsesopgaver er til stede i form af finansielle og kompetencemæssige resourcer. Bestyrelsen skal endvidere sørge for en forsvarlig organisation af fondens virksomhed i overensstemmelse med fondens fundats.
Sammensætning af bestyrelsen
Ved besættelse af bestyrelsesposterne tilstræbes en bredde i medlemmernes samlede kvalifikationer.
Bestyrelsesmedlemmer udpeges for en periode på to år ad gangen. Genudpegning kan finde sted.
Bestyrelsen supplerer sig selv og kan bestå af seks til otte medlemmer.